$ USD/TRY 49,2600 TL -0.05% E EUR/TRY 55,2201 TL -0.08% L GBP/TRY 65,2273 TL +0.08% Au ALTIN/gr 6.643 TL +1.43% B BTC/TRY 4,09M TL +0.50% $ USD/TRY 49,2600 TL -0.05% E EUR/TRY 55,2201 TL -0.08% L GBP/TRY 65,2273 TL +0.08% Au ALTIN/gr 6.643 TL +1.43% B BTC/TRY 4,09M TL +0.50% $ USD/TRY 49,2600 TL -0.05% E EUR/TRY 55,2201 TL -0.08% L GBP/TRY 65,2273 TL +0.08% Au ALTIN/gr 6.643 TL +1.43% B BTC/TRY 4,09M TL +0.50%
11 Ekim 2026, Pazar
PİYASA
USD/TL 49,26 EUR/TL 55,22 GBP/TL 65,23 Gram Altın 6.643,18 Ons Altın - BİST 100 - Bitcoin 83.054 USD/TL 49,26 EUR/TL 55,22 GBP/TL 65,23 Gram Altın 6.643,18 Ons Altın - BİST 100 - Bitcoin 83.054
Ekonomi

Milyonlarca Vergi Mükellefi İçin Elektronik Tebligat Zorunluluğu Başladı

Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın yeni tebliğiyle, şirketlerden çiftçilere kadar milyonlarca vergi mükellefi için elektronik tebligat zorunlu hale geldi. Kağıt üzerindeki bildirimler sona ererken, sisteme geçiş için son tarihler belirlendi.

İmza: Gazete Bülteni Ekonomi Servisi Yayın: 👁 4,749
Milyonlarca Vergi Mükellefi İçin Elektronik Tebligat Zorunluluğu Başladı

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yapılan yeni düzenleme ile vergi mükelleflerinin büyük çoğunluğu için elektronik tebligat sistemi zorunlu hale getirildi. Resmi Gazete'de yayımlanan tebliğ, az sayıda istisna dışında tüm vergi mükelleflerinin elektronik tebligat sistemine dahil olmasını gerektiriyor.

Bu yeni düzenleme, şirketlerin yanı sıra tarımsal faaliyetlerden gelir elde edenler, hayvan yetiştiricileri ve diğer birçok vergi mükellefini kapsıyor. Elektronik tebligat sistemine geçişle birlikte, kağıt üzerindeki resmi bildirimlerin yerini dijital ortamdaki tebligatlar alacak.

Elektronik tebligat sistemini kullanmakla yükümlü olan mükellefler arasında kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ve adi komandit şirketler bulunuyor. Ayrıca, belirli araçların ilk alımında tescil edilen gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller de bu kapsama dahil edildi.

Tebliğde belirtilen süre içinde sisteme dahil olmayan mükelleflerin, tebliğin yayımlandığı tarihi izleyen ayın sonuna kadar işlemlerini tamamlamaları gerekiyor. Sisteme daha önce kayıt yaptıran mükellefler için yeniden başvuru şartı aranmıyor. Başvurular, vergi daireleri aracılığıyla veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik olarak yapılabilecek. Elektronik tebligatlara ise Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden erişim sağlanabilecek.

İlgili Haberler

📊 Döviz Kurları
🇺🇸 USD
49,2600₺ ▼0.05%
🇪🇺 EUR
55,2201₺ ▼0.08%
🇬🇧 GBP
65,2273₺ ▲0.08%

Hava Durumu

☀️
19.4°C
Açık
Hissedilen
20.1°
Min/Max
15°/25°
Nem
66%

♈ Günün Burçları

10 Ekim 2026