İsrail hükümet yetkilileri, ABD ile İran arasında varılan mutabakat zaptına rağmen, Lübnan'ın güneyinde oluşturulan "güvenli bölge" şeridindeki askeri varlığın sürdürüleceğini duyurdu.
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Savunma Bakanı Yisrael Katz ve Genelkurmay Başkanı Eyal Zamir tarafından yapılan ortak yazılı açıklamada, bölgedeki işgalin devam edeceği mesajı verildi. Toplantıya İsrail ordusunun Kuzey Cephesi Komutanı Tümgeneral R.M.'in de katıldığı bildirildi.
Yapılan açıklamada, İsrail ordusunun terör altyapısını imha etmek ve askerler ile vatandaşların güvenliğini sağlamak amacıyla "güvenli bölge" içindeki faaliyetlerini kararlılıkla sürdüreceği ifade edildi. Netanyahu ve Zamir'in, İsrail vatandaşlarının ve askerlerinin güvenliğinin her zaman en üst öncelik olacağını vurguladıkları aktarıldı.
İsrail Ordu Radyosu, bu açıklamanın İsrail siyasetinde ordunun hareket kabiliyetine yönelik kısıtlamalar konusundaki endişeleri yansıttığını belirtti. Öte yandan, İsrail Kanal 13 televizyonu, ABD'nin İsrail'e Lübnan operasyonlarında tanıdığı "sınırsız hareket" yetkisinin sona ermiş olabileceğine dair iddiaları gündeme getirdi.
İsrail, 2023 yılından bu yana Lübnan'ın güneyinde Gazze'deki yapıya benzer bir tampon bölge oluşturmuş durumdadır. Bu süreçte Lübnan sınırındaki bazı köylerin boşaltıldığı ve yıkıldığı, böylelikle sınır hattının Lübnan içlerine doğru 10 kilometre genişletildiği kaydedildi.