İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), Körfez bölgesinde yer alan ABD üslerine yönelik misilleme saldırılarının gerçekleştirildiğini bildirdi. İran devlet televizyonu aracılığıyla yapılan resmi duyuruda, saldırıların gerçekleştirildiği ifade edildi.
Saldırganlık Tekrarlanırsa Karşılık Daha Kapsamlı Olacak
DMO tarafından yapılan açıklamada, bölgedeki gerilime dikkat çekilerek, "Saldırganlık tekrarlanırsa vereceğimiz karşılık bundan daha kapsamlı olacaktır" uyarısında bulunuldu. Açıklamada ayrıca, ABD yönetiminin daha önce varılan mutabakat hükümlerini ihlal ettiği ve taahhütlerini yerine getirmediği ileri sürüldü.
Söz konusu saldırı iddiaları henüz Körfez ülkeleri tarafından resmi olarak teyit edilmedi. Öte yandan, ABD ordusu daha önce Hürmüz Boğazı'ndaki bir ticari gemiye yönelik saldırıya karşılık olarak İran topraklarındaki bazı hedeflerin vurulduğunu açıklamıştı.
İran Meclisi'nden Sert Uyarı
İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD'nin müzakerelerin devam ettiği bir süreçte saldırı gerçekleştirdiğini belirtti. Azizi, ateşkesin ihlal edilmesinin ABD tarafında pişmanlık yaratacağını ifade etti.