Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Resmi Gazete'de yayımlanan evde sağlık ve palyatif bakım hizmetleri yönetmeliği, sağlık çalışanları tarafından eleştirildi. Birlik ve Dayanışma Sendikası Genel Başkanı Dr. Ahmet Mehlepçi, yeni düzenlemenin aile hekimleri üzerinde ciddi bir iş yükü oluşturacağını belirtti.
Hekimlerin İş Yükü Artacak
Yeni yönetmelik kapsamında, aile hekimlerinin başvurulara 24 saat içinde yanıt vermesi veya hastayı ziyaret etmesi öngörülüyor. Dr. A.M., mevcut poliklinik yoğunluğu vurgulanarak, hekimlerin aynı anda hem merkezdeki hizmeti sürdürüp hem de ev ziyaretlerini nasıl gerçekleştirebileceği sorusunu gündeme getirdi. Mevcut sistemdeki yoğunluğun göz ardı edildiği ifade edildi.
Sağlık Hizmetlerinde Aksama Riski
Artan görev tanımlarının, Aile Sağlığı Merkezlerine (ASM) başvuran hastaların hizmet almasını zorlaştırabileceği kaydedildi. Özellikle yaşlı nüfusun yoğun olduğu bölgelerde, hekimlerin kayıtlı hastalarına ulaşamaması nedeniyle mağduriyetlerin yaşanabileceği dile getirildi. Düzenlemenin hizmet sunum kapasitesi açısından yeniden incelenmesi talep edildi.
Personel ve Kaynak İhtiyacı Vurgusu
Birlik ve Dayanışma Sendikası, evde sağlık hizmetlerinin güçlendirilmesini desteklediklerini ancak bunun için yeterli personel ve finansman sağlanması gerektiğini belirtti. Sağlık Bakanlığı'na çağrıda bulunularak, saha gerçeklerinin ve çalışma koşullarının dikkate alınması gerektiği, aksi takdirde düzenlemenin sadece bürokratik bir yük olarak kalacağı ifade edildi.