ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM), Hürmüz Boğazı'nda Panama bayraklı bir tankere yönelik gerçekleştirilen İHA saldırısının ardından İran topraklarındaki çok sayıda askeri noktayı hedef alan bir hava harekatı başlattığını duyurdu.
Yapılan resmi açıklamada, gerçekleştirilen operasyonun ticari deniz taşımacılığını hedef alan saldırılara yönelik bir misilleme olduğu belirtildi. Harekat kapsamında; askeri ekipmanlar, iletişim sistemleri, hava savunma birimleri ve İHA depolama tesisleri hedef alındı.
İran Devrim Muhafızları Ordusu (IRGC) ise Amerikan operasyonlarına karşılık olarak Kuveyt ve Bahreyn topraklarında bulunan ABD altyapı tesislerine füze ve insansız hava araçlarıyla saldırı düzenlediğini açıkladı. Devlet medyasında yer alan bilgilere göre, ateşkesin ihlal edilmesinin mevcut anlaşmalara aykırılık teşkil ettiği vurgulandı. IRGC, yaşanan askeri gerilimin diplomatik süreçleri tamamen sonlandırabileceği uyarısında bulundu.
Tahran yönetimi, Amerikan kuvvetlerinin dün gece ve bugün erken saatlerde gerçekleştirdiği saldırılara yönelik ezici bir yanıt verileceğini ilan etti. IRGC, Amerikan ordusunun İran kıyılarındaki beş karakola operasyon düzenlediğini doğrularken, harekatın kuralları ihlal eden gemilere müdahale gerekçesiyle yapıldığını savundu. Haziran ayının başında imzalanan mutabakat zaptı uyarınca, İran'ın Hürmüz Boğazı'ndaki geçişleri kontrol etme yetkisine sahip olduğu iddia ediliyor.
Saldırılar sonrası Kuveyt ve Bahreyn askeri birimleri alarm seviyesini en üst noktaya çıkardı. Kuveyt Silahlı Kuvvetleri, hava savunma sistemlerinin aktif olarak çalıştığını bildirirken; Bahreyn İçişleri Bakanlığı, vatandaşlarına güvenli sığınaklara geçmeleri yönünde çağrıda bulundu. CENTCOM unsurları ise bölgedeki ticari gemi trafiğinin güvenliği için devriye faaliyetlerine devam ediyor.