Osmaniye'de bir işletmeden temin edilen pasta ve kremalı tatlıların tüketilmesinin ardından, gıda zehirlenmesi şüphesiyle 53 vatandaş hastanelere başvurdu.
Olayın ardından Osmaniye Valiliği tarafından yapılan açıklamada, ilgili kurumların incelemelerine derhal başladığı bildirildi. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, söz konusu işletmenin şubeleri ile imalathanesinden gerekli numuneleri alarak yetkili laboratuvarlara sevk etti. Olayla ilgili hem adli hem de idari süreçlerin titizlikle yürütüldüğü kaydedildi.
Sağlık kuruluşlarına başvuran 53 kişiden 25'inin tedavisi tamamlanarak taburcu edildiği, 28 kişinin ise hastanelerdeki tedavilerinin devam ettiği belirtildi. Soruşturma kapsamında gözaltına alınan ve adliyeye sevk edilen 2 şüphelinin, adli kontrol şartıyla serbest bırakıldığı bilgisi paylaşıldı.
Osmaniye Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti, sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda,
"Vatandaşlarımızın sağlığı ve güvenliği, kamu hizmetinin en temel mesuliyetidir. İlimizde bir işletmeden kaynaklı yaşanan gıda zehirlenmesi şüphesine ilişkin süreç, ilgili kurumlarımızın eşgüdümünde bütün yönleriyle takip edilmekte olup, hayati tehlikesi olan vatandaşımız bulunmamaktadır. Olaydan etkilenen tüm hemşehrilerimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum"ifadelerini kullanarak sürecin takipçisi olduklarını vurguladı.