İstanbul Valiliği tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, Taksim ve Şişhane metro istasyonları geçici bir süre için kullanıma kapatılmıştır. Alınan karar doğrultusunda, ulaşım ağındaki bazı noktalar ikinci bir duyuruya kadar hizmet veremeyecektir.
Yapılan bilgilendirmeye göre, 28 Haziran Pazar günü saat 10.00 itibarıyla M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı'nın Taksim istasyonu ile F1 Taksim-Kabataş Füniküler Hattı işletmeye kapatılmıştır. Bu süreçte metro araçları Taksim istasyonunda durmayarak seferlerine devam edecektir.
Ayrıca, M2 hattı üzerinde bulunan Şişhane istasyonunun Kasımpaşa çıkışı haricindeki tüm giriş ve çıkış noktaları yolcu kullanımına kapatılmıştır. İstasyonlardaki kısıtlamalar, ikinci bir duyuru yapılana kadar geçerliliğini koruyacaktır.
Vatandaşların ulaşım planlamalarını aksatmamaları adına, metro hatlarındaki güncel durumun ve istasyonların yeniden açılış zamanının resmi kanallar üzerinden takip edilmesi önem arz etmektedir.