Batman'da faaliyet gösteren bir özel bakım merkezinde, bakıma muhtaç bireylere yönelik kötü muamele ve usulsüzlük yapıldığı iddiaları üzerine Batman Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından kapsamlı bir soruşturma başlatıldı. Soruşturma kapsamında gözaltına alınan 16 şüpheli, emniyetteki işlemlerinin tamamlanmasının ardından adliyeye sevk edildi. Mahkeme tarafından tutuklanan şüpheliler cezaevine gönderildi.
Söz konusu merkezde, engelli bireylere lağım suyu içirildiği yönündeki vahim iddialar soruşturmanın odak noktasını oluşturuyor. Adli sürecin başlamasıyla birlikte merkez binasında herhangi bir hareketliliğin gözlenmediği bildirildi. Batman Valiliği, 19 Haziran tarihinde yaptığı yazılı açıklamada, şikayetlerin ivedilikle değerlendirildiğini ve konunun Cumhuriyet Başsavcılığına aktarıldığını duyurdu.
İdari sürecin işletilmesi amacıyla Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından 2 müfettiş görevlendirildi. Valilik, merkezden hizmet alan vatandaşların güvenliklerinin korunması için gerekli tüm tedbirlerin alındığını ve bakım hizmetlerinin kesintisiz sürdürüldüğünü belirtti. Sorumluların tespiti için yürütülen tüm süreçlerin yakından takip edildiği vurgulandı.
Batman Barosu Başkanı Abdülhamit Çakan, olayın Batman için üzücü olduğunu ifade ederek davanın takipçisi olacaklarını dile getirdi. Dosya kapsamında görüntüler ve yazışmaların bulunduğunu belirten Çakan, şu ifadeleri kullandı: "İddialar oldukça vahim. Ancak bu iddiaların doğruluğu ve suçun oluşup oluşmadığı yapılacak yargılama sonunda mahkeme tarafından ortaya konulacaktır". Çakan ayrıca, denetim mekanizmalarındaki olası ihmallerin de soruşturulması gerektiğini ve baro olarak duruşmalara bizzat katılacaklarını kaydetti.